PKO ja Taksi Itä-Suomi tarjoavat uusia palveluja



PKO | Pohjois-Karjalan Osuuskauppa

PKO:n kanssa tehtävän yhteistyön myötä pääsemme kouriintuntuvasti parantamaan asiakkaidemme palvelua, mikä luonnollisesti edesauttaa myös taksiyrittäjien toimintaedellytyksiä, Taksi Itä-Suomen operatiivinen johtaja Jarmo Kirjavainen on innoissaan Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) kanssa solmitusta yhteistyösopimuksesta. Taksi Itä-Suomi välittää 90 pohjoiskarjalaisen taksiyrittäjän yhteensä 110 auton taksikyytejä.

Yhteistyökumppanuuden

Ensimmäiset näkyvät askeleet on jo otettu. Joulukuun aikana 7:ään PKO:n toimipaikkaan asennettiin taksin tilausnappi, mikä oli ensimmäinen kerta, kun tätä uutta tekniikkaa asennettiin laajemmassa mittakaavassa käyttöön Pohjois-Karjalassa. – Hotellin vastaanotossa, kaupassa tai ravintolassa työntekijä painaa kutsunappia ja silloin tilaus välittyy suoraan taksien tilausjärjestelmään. Tilaaja saa kutsunappiin saman tien tiedon taksin saapumisajasta sekä tilatun taksin numeron. Näin säästyy niin kyytiä tarvitsevan asiakkaan, toimipaikan henkilökunnan kuin taksivälityskeskuksenkin aikaa, kun toiminnot hoitaa automatiikka, Kirjavainen sanoo.

Kutsupalvelu on käytössä PKO:n Joensuussa sijaitsevista toimipaikoista Original Sokos Hotel Vaakunassa ja Kimmelissä, kolmessa ravintolassa (Las Palmas, Takatasku, Kolumbus) sekä S-market Niinivaaralla. Lisäksi kutsunappi on käytössä ravintola Kiteen Karhussa. – Hotelleissa ja ravintoloissa asiakkaat käyttävät paljon taksien palveluja, minkä lisäksi moni iäkkäämpi ihminen käyttää taksia ruokakaupassa asioidessaan Kirjavainen selittää toimipaikkavalintoja.

Taksitolppa Original Sokos Hotel Kimmelin edustalle

Toinen näkyvä PKO:n ja Taksi Itä-Suomen yhteistyömuoto on uuden taksitolpan perustaminen Original Sokos Hotel Kimmelin edustalle. Taksit päivystävät Kimmelin edustalla maanantaista 18.2. lähtien. – Asemanseutu on remontissa ja muutostyöt jatkuvat pitkään, joten olemme tyytyväisiä voidessamme säilyttää taksipalvelut lähellä juna- ja linja-autoliikenteen solmukohtaa. Samalla voimme palvella entistä paremmin Kimmelin hotelli- ja tapahtuma-asiakkaita, Kirjavainen sanoo. – Taksiyrittäjien kanssa tehtävä yhteistyö on hyvä esimerkki siitä, että kaikki voittavat palvelun parantuessa, PKO:n matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Mikko Hautasaari sanoo. – Sujuvat ja turvalliset taksipalvelut ovat tärkeä osa hotelli-, ravintola- ja tapahtumapalveluja, Original Sokos Hotel Kimmelin hotellinjohtaja Jukka-Pekka Pesonen sanoo. – Yhteistyö PKO:n kanssa tukee tavoitettamme näkyä ja olla asiakkaittemme mielissä silloin, kun taksikyytien tarve on suurin. Teemme mielellämme yhteistyötä myös kaikkien muiden toimijoiden kanssa, Jarmo Kirjavainen sanoo.

Uuden taksilain myötä muuttuneessa markkinatilanteessa Taksi Itä-Suomessa uskotaan yhteistyökumppanuuksiin. – Jatkamme asiakaspalvelumme, laadun ja kumppanuusverkostomme kehittämistä Taksi Itä-Suomen omien vahvuuksien eli laadun, luotettavuuden, saatavuuden ja turvallisuuden pohjalta, Kirjavainen tiivistää.  Taksi Itä-Suomi on Joensuun Taksi Oy:n markkinointinimi. Joensuun Taksi Oy on tilausvälitysyhtiö, joka välittää monipuolisia liikkuvuus- ja kuljetuspalveluita. Yhtiön omistavat pohjoiskarjalaiset taksiyrittäjät. Joensuun Taksi Oy on perustettu 1991. www.taksiitasuomi.fi

LISÄTIETOJA:
Jarmo Kirjavainen, operatiivinen johtaja, Joensuun Taksi Oy, 010 2193 110
Jukka-Pekka Pesonen, hotellinjohtaja, Pohjois-Karjalan Osuuskauppa, 010 762 3711

« Takaisin